söndag 12 februari 2017

Lilla fågel blå

För fem kronor införskaffade jag mig ett synnerligen hanterbart husdjur igår: En liten fågel blå. Den äter inte så mycket, låter inte så mycket och inte skräpar den ner heller. Mycket praktiskt.


Jag gjorde en liten "installation" med en bit av en lavaklädd gren från päronträdet nerstucken i en zinkkruka, där det redan låg grön mossa och två små marmorägg sedan tidigare. Voilà! Vår på en pinne!


Och nu går jag och gnolar på Staffan Hellstrands gamla fågeldänga från 1993. Ni kommer väl ihåg den? "Kom tillbaks, den här världen är så underbar... Lilla fågel blåååå!"  Klicka HÄR och sjung med, vet ja!

2 kommentarer:

  1. Ha ha, ja perfekt med ett rumsrent husdjur direkt, bara sådär! Fin där på kvisten, din fågel Blå...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Så himla rart! Jag har en gren i taket som agerar fejkad landningsbana för ett gäng tovade fåglar:)
    Skorpan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!