lördag 20 januari 2018

Språkets gåva och vackra tulpaner

Jag tog mig med buss till stan redan vid halv 12, för att hinna springa några ärenden och ta en snabb fika innan det var dags att lyssna på Christopher O'Regan på Regionmuséet. Det var verkligen en angenäm upplevelse att höra honom berätta live; karln har ju både språkets gåva och en otroligt behaglig berättarröst, och dessutom en rejäl dos humor som pricken över i. En timme flög förbi som ingenting.


Jag och min kollega fick en kort pratstund med honom i dörren på vägen ut, vilket var trevligt. Sen köpte jag med mig två buntar tulpaner och några kvistar eukalyptus från ett blomsterstånd på Stora torget, innan jag satte mig på "Glesbygds"-bussen och åkte hem igen. 


Ni vet väl förresten att man kan gå guidade visningar i Gamla stan i Stockholm med Christopher O'Regan som ciceron? Mer info om det hittar ni HÄR

(Länkarna i dagens inlägg är helt osponsrade.)

1 kommentar:

  1. Tack för tipset att Christopher fortfarande har stadsvandringar i Gamla stan - kanske blir det en repris många år senare !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!