torsdag 24 maj 2018

Nergrävda buxbomklot

I den ljumma torsdagskvällen tog jag fram spaden och grävde lite. Jag hade nämligen några buxbomklot "på vänt" nere i köksträdgården, som jag visste var ganska dåligt krukade och behövde komma ner i riktig jord. Som vanligt hade jag ingen plan, men jag fick en plötslig ingivelse om att de nog skulle kunna passa bra i rabatten framför köksträdgården, och det gjorde de ju verkligen.


Jag behövde faktiskt inte gräva så himla mycket heller, utan tog bara några decimeter i framkanten av rabatten, som nu blev jämnare och mer oval. Sedan tidigare har jag en plymspirea, salvia, rudbeckia och timjan här, och lite annat smått och gott för den delen. 'Queen of Night'-tulpanerna är överblommade nu.


Jag tycker fortfarande att mina "strutar" är roliga. Det är egentligen gamla kyrkogårdsvaser, som jag bara har vänt upp och ner på och satt på pinnar. De ser ut som tinnarna på ett sagoslott, och så är de ju gröna, hihi! På den vänstra sidan av rabatten är det ganska stenigt i marken, så där ställde jag en hink med salvia 'Pink Sensation' i. På stenhällen ligger ett platt solur, som maken fyndade på en loppis för ett par år sedan.


Den snirkliga gjutjärnspinnen fyller ingen som helst funktion mer än att den är vacker. Den har stått ute hela vintern, så den är ännu mer rostig nu. Och grön!


Nu sitter jag här med lortiga fötter igen. En dusch innan läggdags är absolut nödvändig, så det får det bli nu, omedelbart och bums. Och imorgon är det fredag!

4 kommentarer:

  1. Ja, där passade ju kloten perfekt!
    Så fint med alla dina pynt, du har så många roliga idéer!

    Ha de gott och njut i din fina trädgård!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Åh så fint! Vilken inspirationskälla du (och din blogg) är. ��

    SvaraRadera
  3. Åhh så fint det blev i rabatten och den där snirkliga gjutjärnspinnen bara älskar jag !!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!