onsdag 30 maj 2018

Very hot today

Det är varmt nu. "Very hot today", som en mig närstående person brukar uttrycka det. När jag körde hem från jobbet vid 16-snåret visade termometern på 32 grader. TRETTIOTVÅ grader!!! Ja jisses, man kan ju bli matt för mindre. Då vill man mest bara äta vattenmelon och salta chips och ligga i skuggan och päfta.


När dagen svalnade något framåt kvällen drog jag ut vattenslangen och försökte muntra upp växterna i mina rabatter. En hel timme höll jag på, men jag vet inte om det gjorde någon skillnad. Krukorna skulle man behöva vattna flera gånger om dagen, för de torkar verkligen ut på nolltid nu. 


Är det det här som är sommaren 2018? Kommer allt vara överblommat till midsommar? Blir det regn sen hela semestern? Ja, man kan ju fundera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!