lördag 28 juli 2018

Loppis i Röke

Det har faktiskt varit ganska molnigt idag, så vid lunchtid trotsade vi värmen och pallrade oss iväg på storloppis i Röke (Hässleholms kommun). Där fanns mängder med möbler och grejer, och folk med för den delen. Jag kände mig ovanligt disciplinerad som en halvtimme in i loppisen inte hade köpt en enda grej. Nja, nästan inte en enda grej... En sådan här behöver man ju. 


Precis innan vi skulle åka hem hittade jag ett gammalt badrumsskåp (det till vänster), som stod kvar osålt bland möblerna. Jag har faktiskt redan ett exakt likadant och vet vad de brukar går för på Tradera, så för 40 kronor kändes det bara fånigt att inte köpa det. Till saken hör att jag köpte ett annat litet badrumsskåp när mina tjejkompisar och jag var på loppis i Simrishamn tidigare i sommar (det till höger), så nu har jag TRE oanvända badrumsskåp i källaren, haha! Vi får se om något av dem faktiskt kommer till användning i badrummet, eller om jag säljer av alla tre. De där 40 kronorna lär jag ju iallafall få igen. 


Maken köpte en märklig grunka i trä, som nog var ett gammalt underrede till en bänk eller så. Fast det sålde han vidare direkt till en annan loppisbesökare, så det slapp vi släpa med hem. Så kan det gå, och tur var nog det!

1 kommentar:

  1. Alltid så himla kul att kika in på din blogg - ni har så himla fint, mysigt och inspirerande! Du har verkligen öga för att bygga vackra miljöer. Och jag förstår att det är svårt att låta bli så fina fynd, de små badrumsskåpen är ju underbara! :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!