fredag 31 augusti 2018

Bukett nummer tre

Fem minuter efter stängning stövlade jag in på byns finaste lilla blomsteraffär för att hämta födelsedagsbukett nummer tre. Den här gången blev det en riktigt praktfull höstbukett i gult, grönt, vitt och vinrött, och så lite inslag av silvriga blad på det. Kan det bli en bättre start på helgen? Jag tror inte det.  


Maken har fullt program i helgen med olika åtaganden och andra aktiviteter, men själv tänker jag mig två lugna trädgårdsdagar. Kratta lite fallfrukt och så. Fast den där rean på Växtmästaren lockar ju fortfarande förstås, så kanske blir det en sväng dit imorgon, och dessutom är det höstmarknad i byn. Men först tar vi fredagkväll, tycker jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!