lördag 15 september 2018

Loppisfynd och lördagsregn

Idag vaknade vi till en regnig och helt oplanerad lördag. Precis en sådan dag vi båda behövde, så skönt! I hopp om att hitta ett riktigt fint gammalt skåp att ställa nere i stugan drog vi till Möbelmagasinet i Hanaskog. Något skåp hittade vi inte, men där finns alltid mycket kul att titta på. Udda pastellfärgat 50-talsporslin är sådant jag alltid brukar snappa åt mig när jag hittar det billigt, och den här gången utökade jag min samling med ännu en ljusgul skål för fem kronor. Många skålar små bildar snart en hel servis.


Bland verktyg och lite annan bråte utomhus hittade vi en hemmagjord väggkandelaber av ihopsvetsade armeringsjärn. Det hade nog varit ännu roligare om det hade funnits ett "skaft" på den, för då hade man kunnat sticka ner den i marken någonstans i trädgården. Den fungerar iallafall utmärkt som "stumpstake". 


Precis när vi skulle gå hittade jag en inramad plansch från Bryggeri Falken (numera känt som Falcon), som jag tyckte var lite charmig. Ramen var egentligen mörkblå, men det åtgärdade jag snabbt med lite grön färg när jag kom hem. Det är ju sånt man alltid har hemma, hihi!


Annars har vi mest ruvat inomhus idag. Solen skiner emellanåt, men mellan varven kommer det rejäla regnskurar. Fast jag klagar inte. Det är riktigt mysigt att sitta på glasverandan och läsa tidningar när det smattrar på plåttaket ovanför. Vi har onekligen en riktig höstveranda!

1 kommentar:

  1. Låter härligt med en höstveranda och anar att stämningen är magisk när "stumpljusstaken" är tänd !
    Så fin - vilka fantastiska fynd du gör !!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!