torsdag 1 november 2018

Första november

Första november, minsann. Vad ska man säga om det? Jag tjuvstartar adventskänslan och tänder min bollslinga i sovrumsfönstret. Den hänger i och för sig där året runt, men är extra mysig att tända så här års. Då låtsas jag att det är snöbollar.


Alla sina smålampor vill man ju också tända. Till och med i de rum som man inte är. Inte så miljövänligt, kanske. Men himla mysigt när man går förbi!


Snart får jag sätta upp mitt ljusträd på glasverandan, hurra! Det är verkligen den ultimata myspysbelysningen, hihi! Sådana där flaskborstgranar såg jag förresten att de har på billighetsaffären T.G.R. nu, fast större och glittrigare.


Första november, som sagt. Får jag bara tända mina smålampor, så ska det nog gå bra det också. 

1 kommentar:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!