fredag 2 november 2018

Stackars krukor

Mina stackars trädgårdskrukor tvingas leva ett hårt liv. Jag är nämligen ganska slarvig med att plocka in dem på vinterförvaring inne i ladan, där de egentligen borde stå. Förra vintern "glömde" jag ett helt gäng kvar ute nere i köksträdgården, och det var inte alla som gillade det, om man säger så. När våren kom hade jag iallafall rejält med terracottaskärvor att använda som dränering i de krukor som hade överlevt den omilda behandlingen. (Jag hittar alltid något positivt i mina bedrövelser. Det är en av mina superkrafter, hihi!)


I år har jag iallafall lyckats tömma ett helt gäng krukor på sitt innehåll, men det där med att diska ur dem får vänta till våren. Att slabba med vatten utomhus i det ruggiga novembervädret är man ju inte så sugen på precis. Jag travar helt sonika krukorna på hög precis som de är och ställer undan dem för i år. 


Nu återstår bara alla större krukor som fortfarande står kvar ute. Flera av dem är i och för sig lite tåligare, men å andra sidan vet jag hur arg jag kommer att bli på mig själv om de fryser sönder bara för att jag var lat. Vi får väl se om jag får tummarna ur i helgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!