onsdag 28 november 2018

Frusen fransman och härliga holländare

Säga vad man vill om fransmännen, men att bygga bilar verkar onekligen inte vara deras forte. Under de varma sommarmånaderna var vi helt utan AC (som ni kanske minns), och med 10 minusgrader på termometern imorse gick det inte att få bilen att rulla överhuvudtaget. Medan jag traskade iväg till busstationen höll maken fortfarande på och greja, och en timme senare skickade han det här MMS:et. Jag säger då det...


Desto trevligare är det i vårt kök, där ett gäng härligt färgstarka holländare sprider rejält med vårkänsla. Tulpaner, tulpaner, tulpaner, som jag fick i present av mina lördagsgäster. Rena vitaminbomben i den i övrigt så bistra novembertiden.


Om någon undrar, så kan jag meddela att den frusna fransmannen är tillbaka hemma igen. Det var visst vajsing med något turbofilter (excusez moi?), som de fixade tillfälligt men måste byta på riktigt, så snart reservdelarna har kommit. Startar bilen imorgon, tro? Det kan ni ju starta en vadslagning om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!