söndag 18 november 2018

Helgens bukett

Att fota helgens bukett ute på glasverandan är ju sedan länge något av en tradition. Ja, att fota andra saker med, för den delen. Men verandan är det enda stället med någorlunda vettigt fotoljus så här dags på året. Sen gör det ju inget att de gamla pardörrarna är vansinnigt vackra att ha som backdrop, hihi!


Min vana trogen utgår jag från "rufset" när jag köper buketter. Jag är säkert hopplöst otrendig, men jag älskar fortfarande eukalyptus. Den här gången blev det både silvergrön och vinröd sådan. Sedan fylldes buketten på med burgundy-färgad krysantemum, fresia (?) i samma ton och något ljusgrönt som jag tror heter vinterbär. Fint som attan!


Idag har jag både hunnit med mitt livs första besök på Börjes i Tingsryd (där en kopp kaffe makalöst nog kostar 1 krona och 50 öre!), två antikloppisar i Lönsboda och ett härligt värmande bastubad här hemma. Nu är jag redo att ta mig an en ny arbetsvecka!

1 kommentar:

  1. Hei
    Nydelig bukett. Jeg tar også ofte med meg ting ut for å fotografere. Dagslys er det beste lyset.
    Ønsker deg en fin ny uke.

    Vivi

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!