söndag 2 december 2018

Första advent

Det första adventsljuset har brunnit i flera omgångar idag. Det har ju varit så himla mörkt och regnigt ute, så man vill bara sitta inne och mysa. Jag gjorde det enkelt för mig och kör på samma stake som förra året. Den lilla betonggrisen är ju så himla charmig!


I adventspaket nummer två var det en fin juldekoration i plåt. Nu hänger den på dörren till bokskåpet i röda rummet. 


Jag hade planer på att sätta upp en ljusslinga i en buske i trädgården, men vädret var så himla ruggigt att jag struntade i det. Dagens enda besök utomhus blev istället en runda ner till badstugan, där jag satte en timer på adventsstaken. Det är avocadoträdet, som står på vinterförvaring här inne. 


Under eftermiddagen grejade jag ute på glasverandan. Huuu, där var det kallt, men det blev riktigt adventsfint. Bilder på det kommer en annan dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!