torsdag 6 december 2018

Nyårslöfte för 2019

Jag har alltid sett mig själv som en läsande människa. Därför blir jag smått chockerad, när jag inser att jag faktiskt inte är det längre. Det fanns en tid då jag ständigt hade en bra bok på gång, och ibland till och med två samtidigt, men nuförtiden orkar jag på sin höjd bläddra igenom en tidning eller scrolla igenom bloggflödet på mobilen. Så himla trist att det har blivit så...


Jag saknar den där känslan som uppstår när man blir totalt uppslukad av en bra berättelse. Det ska baske mig bli mitt nyårslöfte för 2019; att jag ska börja läsa romaner igen. Bokhyllorna här hemma är ju fulla av olästa upplevelser, som bara ligger på hög och väntar! En bok i månaden ska väl inte vara så svårt att klara av? Minst TOLV böcker nästa år, alltså. Jag lovar att rapportera hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!