måndag 28 januari 2019

Slask och skärm

Så var det med det. Gårdagens vackra snölandskap is no more. Idag är det vanligt hederligt skånskt slask som gäller igen. Ni vet, så där så man blir dyngsur rakt genom skorna och går omkring med blöta byxben på jobbet hela förmiddagen. Tradigt så det förslår, men på det sättet brukar vintern te sig i min ände av Sverige. 


I allt det gråa och trista kändes det ännu mer angeläget att fixa mer ljus hemma, så jag slank inom en elhandel på min jobbort på väg hem, för att införskaffa en lampskärm att ha på den gröna porslinsfoten jag loppisfyndade i lördags. Det fanns i ärlighetens namn inte så mycket kul att välja på i den storleken jag var ute efter, men jag köpte med mig en enkel vit "tills-vidare-skärm". Däremot glömde jag köpa en rund glödlampa, så nu sitter skärmen lite på sniskan på en kronljusformad lampa. Men det går ju det med.


Egentligen vill jag nog ha lampan i köksfönstret, men dit måste jag dra en skarvsladd under kökssoffan, och det är ingen aktivitet jag känner mig så sugen på för stunden. Nu ska jag dra på mig mina redan blöta curlingskor och plaska iväg på körövning istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!