torsdag 28 februari 2019

Snödroppar

Det var ett tag sedan jag kollade om mina snödroppar hade börjat blomma, men idag kan jag äntligen svara ja på den frågan. Vårens glada gäster!


Urspungligen växte de nere i moraset, men jag brukar gräva upp tuvorna där nere och sätta dem vid foten av päronträdets stam istället. Där blir tuvorna allt frodigare för varje år som går. 


Jag skymtade två nya tuvor i ett buskage nere i moraset, som jag också ska flytta på in the green, för annars hinner man ju glömma var man såg dem. 


För övrigt blommar hasseln för fullt här nere i Skåne, så pollensäsongen har kommit tidigt får man säga. Det har varit riktigt vårsoligt de senaste dagarna, men vis av årstidserfarenhet vet man ju att det lika gärna kan vara en halvmeter snö när man vaknar imorgon. Fast då kan vi iallafall välkomna mars månad, hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!