tisdag 9 april 2019

Känsla och kirskål

Förvisso var temperaturen nere och vände under noll imorse, men visst är det ändå med lättare steg man traskar genom livet så här års? Den där känslan av att ha en helt orörd trädgårdssäsong framför sig är obetalbart ljuvlig. Jag fantiserar om att jag ska köpa en liten skåpbil, så att jag kan forsla hem mängder av träd och buskar från plantskolan i sommar, hihi! (Det gjorde jag förra året med, men då torkade ju hela säsongen bokstavligt talat bort...)


För övrigt har jag utökat vårt sophämtningsabonnemang med en 370-liters soptunna för trädgårdsavfall, med hämtning varannan vecka från mars till november. Tidigare har jag tänkt att 370 liter inte gör så himla stor skillnad, med tanke på den oerhörda mängd biomassa mina trädgårdsprojekt brukar generera, men 370 liter mindre kirskål kan man ju ändå tänka sig att bli av med varannan vecka. Det blir mycket kirskål på nio månader det, hehe! Kanske kan det också innebära att vår stackars komposthög får en ny chans att bli något annat än den ogräskulle den är just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!