torsdag 16 maj 2019

Uppstammat

Jag vet inte varför, men jag är väldigt förtjust i kala stammar. Detta så till den milda grad att jag i tid och otid roar mig med att stamma upp diverse buskar i trädgården. Jag har stammat upp både snöbollsbuskar och hasselsnår, och på flera ställen har jag stammat upp självsådda lönnbuskage, så att grenarna upptill växer in i varandra och bildar en enda krona. Det finns så himla mycket annat som är grönt i trädgården, så den nakna kontrasten är schysst på något vis. På bilden här nedanför skymtar hasselbusken nere vid köksträdgården. Det börjar visst bli dags att åter frisera stammarna lite grann.


Min lille gåsapåg på pinne har fått stå ute i vinter och har fått en fin silvrig patina. Jag köpte honom på Malmö Garden Show för ett par år sedan och ångrar att jag inte köpte fler. Fast de var ganska dyra, så jag blev nog lite snål där. I år blir det ju förresten inget Malmö Garden Show, men på hemsidan verkar det som att de laddar om batterierna i år för att sedan komma igen nästa år. Vi får hoppas att så blir fallet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!