måndag 3 juni 2019

Otur när jag tänkte

Jag tänkte att de fina antika trädgårdsurnorna, som jag köpte på långfredagens antikmarknad i Glimåkra, kunde passa fint på varsin sida av verandatrappan. Så långt tänkte jag bra. Eftersom krukorna är ganska grunda, så tänkte jag sedan att det kunde passa bra att plantera lobelia i dem. Jag såg framför mig att det till och med kunde vara lite fint med ett blått svall mot den vita väggen. Så långt tänkte jag också bra.


Nu, när blommorna har börjat slå ut, inser jag att lobelia inte nödvändigtvis behöver vara blå. Den kan vara vit också. Att vita blommor i vita krukor mot en vitputsad husvägg inte är någon speciellt lyckad kombination tror jag alla förstår. Där hade jag allt otur när jag tänkte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!