fredag 28 juni 2019

Tänk om jorden är Paradiset...

Och så stängde jag av jobbdatorn, stängde dörren bakom mig och vandrade ut i fem veckors ledighet. FEM oskrivna veckor, som ligger helt orörda framför mig! Den känslan är helt obetalbar. Betalbar var däremot den stora "stenkrukan" jag köpte som semesterpresent till mig själv på Affari Outlet i Osby, om än med ett väldigt modest pris. Jag har redan planterat över en Wizard of Oz-dahlia i den.


Krukan är kanske inte så fotogenisk, men i verkligheten är den verkligen jättefin. Den ser ut som en riktig gammal stenkruka från antikens Rom eller så. Och över hela framsidan har den en inkarvad inskription, som verkligen är tänkvärd: "Imagine if Earth is Paradise and we are unaware of it". Ja, tänk om jorden faktiskt är Paradiset, och vi är omedvetna om det?


Tekniskt sett börjar ju semestern inte förrän på måndag, men redan imorgon tänker jag unna mig att sova precis hur länge som helst. Eller åtminstone ligga kvar i sängen och dra mig i en hel evighet. Bara för att jag kan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!