söndag 30 juni 2019

Värmerekord och bokläsning

Jotack, det har varit varmt i Skåne idag. Varmaste dagen på året, med temperaturer över 32 grader, om man får tro officiella kanaler. Själv kan jag konstatera att det mest största sannolikhet är sant genom det enkla faktum att jag inte har orkat göra ett smack idag. Jag släpade in en solstol i skuggan på förmiddagen, och sedan låg jag kvar där och läste hela dagen, med undantag för en och annan kisspaus och påfyllning av kall dryck från kylskåpet. Jag läste ut en hel bok.


Mitt nyårslöfte var ju att jag skulle läsa minst 12 böcker i år. En bok i månaden lät som ett relativt enkelt löfte, men det har faktiskt gått urdåligt med läsningen under våren. Tur att det är semester nu, så att jag hinner läsa ikapp! Nu kan jag iallafall bocka av Malin Persson Giolitos "Bortom varje rimligt tvivel" från läslistan. Den handlar om ett brott, men är ändå inte uppbyggd som en traditionell deckare. Jag gillar hennes sätt att berätta, vilket är en uppfriskande förnyelse av genren, får jag säga. Ett lästips att passa vidare till er, kära bloggläsare. Har ni några andra bra tips på sommarläsning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!