tisdag 23 juli 2019

Glasbubblor

När mitt växthus var nytt och tomt för tre (?) år sedan, hängde jag upp några glasballonger i taket. De har hängt kvar där sedan dess. Nu när tomaterna bildar en djungel där inne, så syns de visserligen inte så mycket, men man anar dem där uppe i grönskan. 


Den vita ballongen var ljusblå en gång i tiden, men har blivit blekt av tidens tand. Fin ändå! 


Gula och gröna ballonger finns det också. De ser nästan ut som såpbubblor när solen strilar in genom växthustaket. 


Jag tycker det är så vackert med färgat glas här inne. På grusgolvet står en grönturkos damejeanne, och under symaskinsbordet en mindre glasburkliknande flaska. Båda från loppis så klart, där man brukar kunna fynda dem jättebilligt. Jag älskar mina "glasbubblor"!


Idag har jag faktiskt inte gjort ett endaste dugg. Och det var skönt det med, kan jag meddela. Imorgon skruvar vi upp plankbrädor i 27 graders värme. (Nåväl, så länge vi orkar iallafall.) Tur man har isglass i frysen, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!