tisdag 2 juli 2019

Jubilee Celebration

Så återser jag min sommarromans från förra året. En kärlek vid första ögonkastet, som var så omedelbar att det kändes långt ner i tårna. Jag såg dig för första gången under ett besök i Den Engelska Trädgården och bad en stilla bön att jag skulle hitta dig i shoppen efteråt. Det gjorde jag. Jag frågade blygt om du ville följa med mig hem, och du sa "ja". 'Jubilee Celebration', jag är fortfarande lika kär i dig! 


Jag planterade dig i den för sommaren nya rabatten vid uteplatsen, och under hela den långa perioden av torka fick du dricka av det dyrbara brunnsvattnet, när inget annat i trädgården fick det. I år är du fortfarande ganska liten på höjden, men du börjar bli tät och fin hela vägen nerifrån. Din doft är en magisk blandning av citrus- och bärtoner, och din färg är som en amazing technicolor dreamcoat, som skiftar i rosa, guld och aprikos.


David Austin tog fram dig för att fira Queen Elizabeths 50-årsjubileum som drottning. Du måste utan tvekan ha varit hennes allra finaste present!

1 kommentar:

  1. Ja, den kan man inte annat än bli kär i!! Den dften slår nog alla andra rosdofter!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!