fredag 20 september 2019

Hej hörnet!

Jag fyllde på med lite nya höstblommor på utebordet igår. Det var kallt ute och jag var förkyld, trött och hungrig, så det gick lite snabbt. Alla gamla krukor med tråkigt och visset innehåll står fortfarande kvar nere på marken runt bordet, men det blev iallafall en "quick fix" för ögat. Förutom ljungen blev det inte så höstiga färger i år, utan mer silver-smutsturkos-lila toner. Glasbären fick sätta tonen, helt enkelt. Den lila blomman till höger heter Plectranthus 'Mona Lavender', eller septemberljus, och är ettårig.


Smällbär är ju nästan lite vintrigt. När jag var liten och bodde i Uppsala brukade vi ungar lägga bären på gatan och stampa på dem för glatta livet, och nog gjorde de skäl för sitt namn alltid. Fast på grus tror jag inte det funkar lika bra, hihi!


Till och med pumpan går åt det mintigare hållet i år.


Hej hörnet! Nu är det lite trevligt att gå förbi här igen. Jag ska bara röja bort allt det trista på marken...


Och så var det helg igen. Skönt, tycker jag som har gått lite på sparlåga och snorat i ett par dagar. Nu blir det glassdiet och raggsockar i helgen. Jag klagar inte direkt. Det ska rentav bli ganska skönt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!