söndag 27 oktober 2019

Helgbukett och vintertid

Att unna sig en blombukett innan man går hem efter jobbet på fredagar, är en utmärkt start på helgen. På byns finaste lilla blomsteraffär finns det alltid så vackra färdiga buketter att köpa on-the-go, vilket jag gör ibland, men roligast av allt är när man får komponera ihop sin egen. Det är alltid lite som när man var liten och stod på tå nedanför kioskluckan och pekade ut vilket lördagsgodis man ville ha. "En sån och en sån. Och en sån!" Jag börjar alltid med det ögonen faller för mest först, och sen tittar jag ut "kompisar" som passar ihop med det. Den här gången pekade jag ut solbollarna först, som sedan fick sällskap av ett par andra skira små beige-aktiga bollar, ljusgrön skimmia, tegelröd krysantemum och grässtrån av olika slag. Vilt och vackert, precis som jag älskar det. 


Igår var vi på 50-årsbaluns på lokal i Hässleholm. Det bjöds på god mat och god dryck, underhållning av liveband, shuffle-match, quiz, dans och skratt. Det känns onekligen extra bra att vakna till vintertid idag, hihi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!