måndag 28 oktober 2019

Tidsomställning

När klockan ringde vid 6-snåret imorse, kändes det onekligen lättare att gå upp än vad det gjorde förra gången klockan ringde vid 6-snåret på morgonen. (Vilket var i fredags.) Då tänkte jag att det där med vintertid är ju en himla bra grej ändå. 


Vad jag inte tänkte på mitt i morgonlyckan, var att solen skulle börja sin nergång redan vid 16-snåret, och att det skulle vara mer eller mindre beckmörkt på gårdsplanen när jag kom hem vid 17.30. Men det skulle jag allt komma att bli varse. Herregud, så deprimerande...


Det där med tidsomställning är nog i ärlighetens namn något vi borde plocka bort. Frågan är ju bara vilken av tiderna vi ska behålla som "normaltid". Vad jag förstår kommer varje EU-land att själva få välja. Efter idag är jag (trots bonusen med ovanligt pigg morgon) benägen att rösta på sommartid.

2 kommentarer:

  1. Exakt så har jag känt idag - åh så ljuvligt i morse, och så deprimerande nattsvart när man kliver ut från jobbet vid halv fem... Så ja, jag röstar också på sommartid!

    SvaraRadera
  2. Sommartid är ett påfund, det har i alla tider varit sk vintertid i vårt land så det röstar jag på:)
    Skorpan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!