onsdag 30 oktober 2019

Morgonfrost och digital detox

Vi har haft morgonfrost och minusgrader två morgnar i rad. Inget konstigt med det. Det är ju ändå november i övermorgon. Jag bytte till min "mellanjacka" redan i förra veckan, och fingervantarna har suttit på sedan ännu längre tillbaka. Jag känner mig ändå inte så där genomfrusen som jag brukade göra förr. Det har helt klart sina fördelar att bli äldre, hihi!


Jag tillhör skaran lärare som har vanlig semestertjänst. Det betyder att jag egentligen kan vara ledig när jag vill på året, men ett par dagars höstlov känns välbehövligt just nu. Två lediga vardagar väntar, och jag har tänkt försöka mig på en digital detox, för att istället ägna mig åt bokläsning, fritt fladdrande tankar och goda samtal. Så om det blir tyst här på bloggen ett par dagar, så vet ni varför. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!