lördag 28 december 2019

Ännu en räv

När vi körde hem från Malmö på annandagskvällen, stannade vi på City Gross i Höör för att handla frukostfil. Där spontanköpte jag en porslinskanna i form av en rödbrun räv från DUKA Kitchen Lifes kollektion 'Forest', bara för att den var så himla söt. Jag när ju en viss faiblesse för lite barnsligt kitschiga saker, och den här får väl sägas falla inom ramarna för den beskrivningen. 


Kannan rymmer en liter, vilket ändå får ses som en väldigt praktisk storlek, om man ska blanda apelsinjuice, saft, äppeldricka och sånt. Och kannor kan man ju alltid ha blommor i också. I samma kollektion finns det grävlingmuggar, grävlingäggkoppar och räväggkoppar, som också är väldigt söta, fast det kände jag inte riktigt att jag behövde. Duktigt av mig.


Kan det vara så att jag har fått pippi på rävar nu? Det här är ju den andra jag köper på kort tid. Den TREDJE, faktiskt! Jag köpte nämligen räv-post-it-lappar på ICA Maxi innan jul, som jag tänkte kommer att göra skrivbordsarbetet lite roligare på jobbet i januari. (Post-it-lappar är för övrigt fortfarande en av de bästa uppfinningarna i modern tid, hihi!) Men dit är det ju fortfarande TIO lediga dagar kvar. My goodness så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!