fredag 27 december 2019

Soffliggare

I soffan som skymtar där inne bakom granen har jag tillbringat mer eller mindre hela dagen. Där har jag legat i pyjamas under ett täcke och ömsom zappat mellan de vanliga TV-kanalerna, ömsom tittat på dokumentärer på Netflix. Mina enda små utflykter har varit promenaderna till och från gottebordet i gröna rummet, och som bilden så brutalt avslöjar är det inte direkt någon distans att skryta om.


Något egentillverkat julgodis blev det inte i år. Istället fyllde jag några små skålar med dadlar, skumtomtar, choklad och köpekolor, och i coctailglasen ligger det mandlar i apelsinchoklad och bronsfärgade yoghurtlakritsar från hyllan där de säljer naturgodis i lösvikt. Polkagriskäpparna hittade jag längst ner i julpyntlådan. De är minst lika gamla som decenniet är långt, och därmed förmodligen helt oätbara, hehe!


Eftersom det redan är kväll och soffan fortfarande känns bekväm, så ser jag ingen anledning att ändra på dagens vinnande koncept. Kanske klär jag på mig imorgon istället. Kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!