fredag 31 januari 2020

Fredag à la Baz Luhrmann

När jag kom till jobbet imorse hade en fredagsledig kollega lagt senaste numret av livsstilsmagasinet Jeanne D'Arc Living på mitt skrivbord, med en post-it-lapp som önskade trevlig helg. Jag ligger redan i soffan och bläddrar i den, samtidigt som jag sneglar på Baz Luhrmanns filmatisering av "The Great Gatsby" på TV. 


Jag älskar den bombastiska känslan som alltid finns i Luhrmanns filmer. Lite som en "pizza extra allt". (Om ni har sett "Moulin Rouge" och "Romeo and Juliet", så vet ni vad jag menar.) Fast just den här filmen har jag sett ett par gånger förut, så det gör nog inget om jag slumrar till lite grann i soffan mellan varven. Det är ju det allra bästa med fredagkvällar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!