torsdag 20 februari 2020

Ingen falafel, ingen glödlampa

När jag kom hem med bilen idag, ville min ledige make ta sig en liten tur in till en av de stora elektronikvaruhusen i Kristianstad för att köpa färgpatroner till skrivaren. Jag hängde med, i hopp om att få en smarrig falafelrulle från gatuköksvagnen på parkeringen utanför. Vagnen hade dock hunnit stänga för dagen, så det bidde ingen falafel. Det blev en liten påse chips från Rusta i bilen istället, och sedan pulvermos och köpeköttbullar hemma i köket. Tänk ändå, både förrätt och varmrätt en helt vanlig torsdagkväll.


Kvällsturen kändes ändå inte helt ogjord, eftersom jag kände mig nöjd över att jag iallafall kom ihåg att köpa en ny glödlampa till skomakarlampan ute i smatten. Den som satt där pajade nämligen imorse, vilket är vansinnigt opraktiskt eftersom det är den enda belysningen vi har där ute. (Ja, bortsett från lampan inne i kylskåpet då.) När vi kom hem och jag skulle skruva i lampan, upptäckte jag att glaset hade blivit krossat i bilen på vägen hem. Som det kan gå. Jag kunde lika gärna ha stannat hemma. Men jag fick ju iallafall chips i bilen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!