fredag 21 februari 2020

Snödroppar och skörbjugg

Snödropparna i trädgården har blommat ganska länge, men vädret har varit så trist att jag inte har orkat masa mig ut och fotografera dem. Jag brukar gräva upp dem i stora tuvor "in the green" från ställen nere i moraset, och sen planterar jag alla på samma ställe. I år är jag extra nöjd med placeringen jag tänkte ut förra våren, för jag ser en stor tuva rakt ner från köksfönstret. Där hade jag tur när jag tänkte.


Och nu är ännu en intensiv arbetsvecka till ända. Jag har haft en del extra arbetsuppgifter de senaste dagarna, så det känns extra skönt att det är helg. Vi firar fredag som vanligt med tacosallad och läskeblask, som värsta fjortisarna. Och imorgon blir det nybakat surdegsbröd till lunch. Vi får nog snart skörbjugg av för ensidig kost, haha!

1 kommentar:

  1. Dessa underbara snödroppar som signalerar VÅR! Lärkan har kommit till ön...lite tidigt men ändå.
    Ha en mysig lördag :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!