fredag 24 april 2020

Helgbukett och pumpdrama

När jag hade betat av allt på min jobbdator, slog jag igen locket och traskade ner till byns finaste lilla blomsteraffär. De har så fiffiga helgbuketter, som man tingar ett exemplar av via Facebook och Instagram och som är färdig att bara komma och hämta. Om man inte vill hämta själv kan man till och med få buketten hemkörd gratis, men jag behövde röra på sittfläsket, så för min del blev det en liten promenad ner till byn. Veckans innehåll: Ros, kvistros, pion, nejlika, hypericumbär, nerine, pistage, eucalyptus och olika gräs. Så vackert! Och som alltid fint inslaget i silkespapper och tidningspapper.


Jag kom tillbaka hem samtidigt som maken svängde in på uppfarten. V skulle just slänga oss i soffan och ta helg, när vi upptäckte att vattenpumpen i källaren var stendöd. Inget vatten i kranen halv fem en fredag eftermiddag känns ju inte direkt som någon partystarter... I sådana lägen är man ändå extremt glad att man bor i "Glesbygd", där hantverkarna både bor nära, är extremt duktiga och benägna att alltid svara i telefon. Tjugo minuter senare hade hjälp anlänt, och efter lite pillande med magiska fingrar startade pumpen igen. Puh! Och NU tar vi helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!