lördag 18 juli 2020

Besök i Sveriges soligaste stad

Idag har jag hängt med mina föräldrar, som bor i Sveriges soligaste stad. Ja, i en av de som toppar ligan iallafall. Kan ni gissa vilken?


Så här i coronatider är det utomhusaktiviteter som gäller, om vi ska kunna träffas. Därför träffades vi ute på Sturkö, där mina föräldrar har en liten skärgårdsdröm. Blir det mer svensk sommar än så här? Man väntar bara på att Tjorven och Båtsman ska komma skuttande runt hörnet.


Den här roliga regnmätaren fick min pappa av oss i födelsedagspresent förra året. Den föreställer Mark Levengood. Nej förlåt, Kronblom är det ju, hihi!


Innan jag körde hem framåt kvällskvisten, körde jag med in till stan och satt på en bänk på Kungsbron och svalkade av mig ett tag. Den här utsikten vaknar mina föräldrar till varje dag. Som en tavla!


Havsluft sover man gott av. Jag sitter redan och gäspar i fåtöljen, så det är nog bäst att jag borstar tänderna tidigt, ifall jag slocknar. Tack för idag, Karlskrona!

2 kommentarer:

  1. Trodde det var Visby 😜 Men vi kanske inte toppar solligan i år...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Sköna sommarbilder...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!