torsdag 16 juli 2020

För fyra år sedan

Det är kul när Facebook skickar minnesbilder till en. Idag fick jag två bilder i mitt flöde, som visade vad jag gjorde idag för fyra år sedan. Då hade jag precis fått ärva ett gäng gamla betongplattor av goda vänner i Åkarp (för övrigt samma vänner som skänkte växthuset till mig), och hade kommit på att jag kunde använda dem till att snygga till bakom växthuset. 


Stentrappan ner hade maken lagt redan sommaren före, men när plattläggningen var klar senare den här dagen, så kom det grus på plats. Det blev en liten gång in till plattorna, med björkspirea till vänster och norsk brudspirea till höger utanför bild. Vi hittade också en annan natursten, som passade bättre som bottensten i trappan. 


Jag tog en bild från ungefär samma vinkel idag, och nog har det mesta växt till sig och blivit lummigt och grönt på fyra år. Inte minst mirabellen i mitten av bilden, vars krona verkligen har blivit fyllig utan någon som helst beskärning. Hasselbuskarna till vänster är precis nyklippta och är lägre än för fyra år sedan, men de drar snart iväg på höjden igen, om man inte håller efter dem. 


Det roliga i kråksången är att jag som bäst pysslar på fortsättningen av den här delen av trädgården. Tanken är ju att grusgången ska fortsätta ner till bastustugan, och hela vänsterkanten bakom mig i bild (med början efter dvärgpraktspirean) håller på att ta form. Det blev visst "bara" en paus på fyra år i arbetet, hihi! Jag lovar att återkomma med nya före- och efterbilder om fyra år igen, så får vi se hur det ser ut då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!