onsdag 15 juli 2020

Rosa svartöga

Rosa svartöga är verkligen en av mina stora sommarförälskelser, och plantan jag har i år överträffar alla förväntningar. Jag har inte frösått den själv, utan köpt den som färdig planta. Då var den ganska liten, men på en månad har den verkligen växt till sig. Jag har planterat den i en zinkhink, som jag sedan har ställt ner ett litet klättertorn av metall i. Att rankorna skulle fortsätta klättra på krattan bredvid ingick inte i planen, men det är ju himla läckert, så jag låter dem hållas. 


Nästa sommar ska jag nog köpa flera. Tacksammare och mer snabbklättrande blomma får man ju leta efter. Svartöga finns ju i många andra fina färger också, men den rosa är nog ändå allra vackrast. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!