måndag 21 september 2020

Omplanterade krukrosor

Den lilla vita krukrosen jag fick i februari lever och frodas fortfarande. Ganska omgående efter att jag hade fått den planterade jag om den i riktig jord och i en större kruka, och det gjorde verkligen susen. Den belönar mig rikligt genom att blomma och blomma och blomma. Tänk så underbart att ha en fluffig liten rosbuske inomhus! Den har stått i köksfönstret hela sommaren, men nu har jag vågat mig på att flytta den till det lilla blomsterbordet vid västerfönstret i gröna rummet. Hoppas den ska trivas där också. Krukan är en Bergs Potter-kopia från ett betydligt billigare märke, hehe!

Uppmuntrad av framgången med min vita ros, planterade jag om en rosa dylik på samma sätt. Den har jag bara haft sedan nu i sommar, men den gillar också läget och växer så det knakar i en spillkum på köksbordet. Tänk att jag inte har fattat förrän i år att det är så här man ska göra med dessa små juveler? Hur de överlever vintern (om de överlever) återstår att se.


Vi ska få brittsommarväder med temperaturer på 22-23 grader under de kommande två dagarna. Då kanske det kan bli lite pyssel i trädgården om kvällarna. En liten runda med gräsklipparen och en annan liten runda med sekatören vore mysigt att hinna med, innan regnet drar in senare i veckan. Och tänk, det där med regn ska faktiskt bli mysigt det också. Jag är redo för höst nu, både inomhus och utomhus. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!