tisdag 27 oktober 2020

Annus horribilis

Fy bubblan vad dystert med det försämrade coronaläget här nere i Skåne. Fast föga förvånande. Vi har gått och väntat på att vågen ska komma hit ända sedan i mars, men uppenbarligen har folk tröttnat på det och istället börjat slappna av och ta onödiga risker. Fy bubblan, säger jag igen. 


När ska detta elände ta slut? Jag kan bara citera drottning Elizabeth II från 1992 och utnämna 2020 till ett annus horribilis. Jag tycker vi snabbspolar fram till 2021 och hoppas på bättre tider då. 

2 kommentarer:

  1. Övningskörde och åt faktiskt ute med min son igår. Och när vi körde runt i stora stan tänkte jag på att alla restaurangfönster visade ganska fulla restauranger - antalet bord och gäster är anpassade dock. Men samtidigt hade jag eftermiddagens nyhet om utökade restriktioner i bakhuv'et. Vi går tillbaka till hämtmat tänker jag. Men jag tänker på alla företagare som drabbas. Jag tror inte 2021 bli ett vanligt år men så har jag tänkt länge. Drömsemestern - en hyrd fyr Washington state midsommar 2021 - avbokade jag redan i juli. Trist det var en one-in-a-lifetime upplevelse.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fyr i Washington State låter helt fantastiskt. Jag bodde själv ett år i just den staten som au pair i min ungdom. Otroligt vacker natur. Men det kommer en sommar 2022 också, så håll drömmen levande!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!