onsdag 21 oktober 2020

Kurandes i min säng

Så infinner sig den där perioden på året, då jag är både kvällstrött och morgontrött och helst av allt tillbringar min lediga tid kurandes i min säng. Helst av allt hade jag velat gå i ide helt och inte komma fram förrän framåt april. Nu lägger jag mig iallafall så tidigt som möjligt om vardagskvällarna, för att hinna ligga och läsa ett tag och bara varva ner efter en intensiv jobbdag. 


Och hur fantastiska är inte de där första sekunderna, när man har släckt lampan och krupit ner under täcket och drabbas av insikten att man ska få ligga kvar där i åtta timmar till. Det är baske mig den bästa stunden på hela dagen. Ja, jag längtar redan dit, så nu ska jag skynda på alla kvällsbestyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!