måndag 16 november 2020

Tack, kära gyllenlack

Vid gårdspumpen har jag en kruka med violett gyllenlack, som jag nog måste utnämna till årets mest tacksamma blomma. Jag köpte de två plantorna i början av april, och de har mer eller mindre blommat konstant sedan dess. Där kan man verkligen snacka om value for money, eller hur? 

Gyllenlacken är 2-årig och går därför att övervintra om man ställer den svalt och frostfritt (först skrev jag rostfritt, haha!), så det ska jag nog prova att göra. Växthuset funkar så länge det inte blir svinkallt, men blir det mängder av minusgrader får jag nog slänga in den på glasverandan.

3 kommentarer:

  1. Waoo - mina brukar aldrig hålla så här länge. Kul om övervintringen lyckas!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig provat det förut, men går det så går det!

      Radera
  2. Jag gräver ner mina i rabatten och har flera som är som små buskar. Zon 1.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!