fredag 18 december 2020

Lovkänsla redan

Klockan 15.00 idag stängde jag ner datorn och slängde ner alla jobbgrejer på bordet i en väska, som jag sedan gömde på ett bra ställe. Den klumpiga skrivbordsstolen, som varit hemlånad från jobbet den senaste månaden, är undanrullad och ersatt av en vanlig hederlig pinnstol igen. Och vips så förvandlades köket från arbetsplats tillbaka till just kök, och så ska det förbli i hela 16 dagar framöver. Så myyysigt!

När maken kom hem firade vi in helgen med ett avkopplande bastubad. Då går man verkligen ner i varv på tre röda sekunder. Maken jobbar två dagar till i nästa vecka innan det blir lov även för hans del, men för mig är lovkänslan redan total. 

Imorgon tror jag bestämt att det är dags att införskaffa en gran. Nu när vi har skåpbil kan vi ju slå till och köpa ett rejält exemplar. Fast takhöjden här hemma är ju fortsatt lika låg, så det får väl bli en som är kort och tjock. Ja, en gran får det nog bli imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!