lördag 30 januari 2021

S3020-G70Y

Jag kom på den snillrika idén att jag kunde provmåla ett par av våra befintliga luckor i köket, för att få ett hum om vilken nyans vi ska välja till det nya köket. Det är ju alltid lättare att ta ställning till en färg när man faktiskt får se den uppmålad i de ljusförutsättningar som råder på plats. På förmiddagen idag pep jag över till färgaffären i grannbyn och köpte en provburk S3020-G70Y (jag tror jag vände på siffrorna i ett tidigare inlägg), som är den gröna nyansen vi såg när vi besökte snickeriet i Åraslöv förra veckan. Nu är det ju stört omöjligt att fånga exakt rätt nyans med kameran, men som ni ser är det är en ganska rustik grön med mycket gult i. 


Man får försöka tänka bort allt som är sjaskigt runtomkring och försöka se de nya ytskikten och de nya köksskåpen, som alla ska målas i  S0502-Y. Vitt och fräscht med andra ord, och jag tänker att det gör att luckorna klarar av en ganska "grön" grön, om ni är med på hur jag menar. Fast jag ska nog köpa hem någon mer provburk innan det blir ett definitivt beslut. Det finns ju så himla många vackra gröna nyanser att välja mellan. Kanske blir det en som är snäppet ljusare och aningens mindre gul. Fast just den här nyansen matchar ju iallafall vår plasttrasmatta perfekt, hihi! 

2 kommentarer:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!