lördag 20 februari 2021

Loppiskanna och levainbröd

Handbollsklubben i grannbyn kör med utomhusloppisar på helgerna i vinter, och för att få lite känsla av normaltillstånd i tillvaron körde vi dit en sväng före lunch. Nya loppisgrejer är ju absolut inte vad vi behöver just nu, men när jag hittade en härligt grön porslinskanna kunde jag inte hålla fingrarna i styr. Den blir toppen att ha både till sommarblommor och julbuketter.


På hemvägen plockade vi upp ett nybakat levainbröd från surdegsbageriet här hemma i byn. Ser ni på bilden att det fortfarande var rykande varmt, när vi skar upp det till lunch? Mums filibabba!


Annars går jag mest hemma och skrotar idag. Pillar i någon liten hög med grejer, dricker kaffe, klappar på pärlsponten på köksväggen, tittar på skidskytte på TV och bläddrar i gamla tidningar. Precis så som en ledig lördag ska vara. 

4 kommentarer:

  1. Åhh järnspikar vilken vacker kanna. Jag hade inte kunnat låta den stå kvar om man säger så även om jag inte behöver någon. Sååå himla fin. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nog mer ett "villhöver"-fynd för min del också, hihi! :-)

      Radera
  2. Den mugga var bare helt herlig, den kommer du til å få mye glede av. Hilsen Inger

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!