tisdag 23 februari 2021

Lunchpromenad, veckobukett och plåttak

Maken är sportlovsledig den här veckan, så vi har infört obligatorisk lunchpromenad. Det blir framförallt ett skönt avbrott för mig, som annars sitter väldigt mycket stilla framför datorn och jobbar om dagarna. På vägen hem idag slank vi inom byns finaste lilla blomsteraffär, där jag köpte veckans bukett. Att unna mig färska blommor under årets tråkigaste kvartal är ju mitt nyårslöfte, och det löftet är inte så svårt att hedra. 

Veckans färgtema blev lila/violett, vitt och grönt i form av anemon, klematis, eukalyptus, tistel och något sprötigt med små lila blommor, som jag inte vet vad det heter. Anemonens mitt är nästan hypnotiskt vacker. Blommor, ändå. Tänk vad det piggar upp tillvaron. 


För övrigt har plåtslagaren varit här idag och lagt ny plåt på det nysnickrade verandataket. Det blir fint! När man ändå lever med renoveringsstök kan man ju passa på att trycka in flera sådana projekt på samma gång, hehe! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!