måndag 22 februari 2021

Perennrabatt på ett snöre

Varje gång jag går genom hallen på baksidan blir jag glad över min "blomrabatt", som hänger i ett grönt snöre på murstocken. Det är sidor som jag har rivit ut ur en trasig flora, och här återfinns bland annat kungsängslilja och liljekonvalj. Endast en kort period i december ersätts de (av julkort, så klart), men i övrigt dinglar bilderna där året runt. Det är en extra perenn rabatt kan man alltså säga, hihi!


Nu när vi bor i ett allmänt renoveringskaos, ställer jag ofta mina köpebuketter på det lilla gröna bordet. Här passerar man både när man ska till toaletten och till kylskåpet, och till båda ställena går man ju ofta, hehe! Förra veckans bukett på bilden har dock vissnat nu, så imorgon måste jag nog införskaffa nya. En av veckans höjdpunkter, if you ask me.

2 kommentarer:

  1. Så fint! Jag tror jag måste kopiera rabatten för gamla floraböcker finns!

    Glad tisdag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det bästa är att man aldrig behöver rensa ogräs, hihi!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!