söndag 28 februari 2021

Städning i köksträdgården

Söndagseftermiddagen har bjudit på tre nya trädgårdstimmar. Den här gången fyllde jag tiden med lövkrattning nere i köksträdgården. Jag minns det som att jag var hyfsat duktig på krattning här redan i höstas, men uppenbarligen var det inte riktigt så. Jag fyllde fem rejäla säckar, och då är jag ändå inte helt klar.  

I en av lövhögarna hittade jag mina små rostiga hönor. Lite som "det som göms i snö", fast lövversionen, hehe! Nu vet jag var jag har dem till påsk, men sen brukar de faktiskt få stå framme med här nere i köksträdgården hela sommaren. 


Till höger i bild skymtar min "skämshörna", där jag lyckas samla bråte av allehanda slag. En sådan plats måste man ändå få ha någonstans i sin trädgård, men jag tänker att man skulle kunna dölja skräpet lite bättre än bara med två glesa spaljéer från Rusta. Den här säsongen vill jag göra ett riktigt plank här istället. Och så borde jag gräva om den gigantiska gamla komposthögen, som också finns här bakom. Den har stått orörd alldeles för länge och liknar mer en kulle än en komposthög...


Hurra för att jag har fått en rejäl dos trädgårdstid i helgen! Och hurra för att det är mars när vi vaknar imorgon! Nu går det framåt, ändå. Det tackar vi för. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!