onsdag 14 april 2021

Kakel, klocka, konsoler och korallpion

I förra veckan meddelade färgbutiken att kakelleveranserna hade strulat över påsk. De hoppades dock att min beställning skulle dyka upp idag, och det gjorde den också. Och tur var väl det, för hantverkarna råkar ha en lucka i schemat imorgon och på fredag. Hurra, vad skönt att få det sista gjort! Kaklet vi har valt är blanka 15x15-plattor från Golvabia i nyansen 'Ivory', och till det blir det en varm mörkgrå fog i nyansen 'Koks'. Jag tror att det blir bra. Innan helgen får vi veta om jag hade rätt, hihi!


Jag har även hämtat ut två paket på posten de senaste dagarna. Det ena innehåller en ny väggklocka i retromodell med kanter i cremevit plåt från PLINT. Det är ju så himla smidigt att ha en klocka i köket, och vi är vana vid det sedan tidigare. Den gamla klockan var det egentligen inget fel på, men just den gröna färgen passade inte så bra mot de nya luckorna. Sen är det ju faktiskt kul med lite nya detaljer också, nu när allt annat är nytt. 


Det andra paketet innehöll träkonsoler, som ska bli till vägghyllor. Modellen heter 'Fredrik' och kommer från Lundbergs. En jättefin budgetmodell, om man jämför med dyrare varianter från byggvårdsbutikerna. Både hyllplan och konsoler ska målas i samma nyans som pärlsponten på väggen. Några hyllplan har vi inte än, men det köper vi nog på bygghandeln här hemma i byn.


Strax innan stängning hann jag även slinka inom byns finaste lilla blomsteraffär och köpa en bukett till bordet i gröna rummet. Där är det ju så städat och fint nu, och jag sitter där och jobbar om dagarna. Mitt hjärta tog ett skutt av lycka när jag såg att det fanns 'Coral Charm'-pioner i kyldisken. Den blir ju så makalöst vacker när den slår ut!


Nu börjar strax en ny omgång av engelska serien "Garden Rescue" ("Trädgårdsmästarna" på svenska) på Sjuan. Där får man följa tre trädgårdsdesigners när de gör om i folks trista trädgårdar med en begränsad budget. Säsongen är från 2018, men jag tror (och hoppas) att den inte har gått på svensk TV förut. Mer trädgårds-TV åt folket!

2 kommentarer:

  1. Vad spännande att få se hur kaklet blir. Antar att ni ska ha hyllorna där ovanför kaffemaskinen. Snygg klocka. Underbar bukett. Roligt med lite nytt ibland. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just precis, det blir hylla ovanför kaffemaskinen. Kanske bara en, kanske två. Kanske den andra på väggen ovanför kökssoffan istället. Jag ska känna mig för lite först.

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!