torsdag 15 april 2021

Kakling pågår

Kaklingen idag gick verkligen i ett nafs. Vår duktige snickare räknade ju ut redan vecka 8 hur han skulle sätta plattorna och förberedde alla andra mått därefter. Kaklet ser ganska vitt ut på bilden, men jämför man med spisen ser man att det är mer cremefärgat. Nyansen är mjuk och fin och gör så att plattorna ser lite gammaldags ut, så där som om de har suttit där sen 40-talet. Och det var ju precis den känslan jag var ute efter. När fogen kommer på plats, kommer det nog att se ännu mer retro ut. 


Lister i taket och socklar längs golvet har också kommit upp under dagen, och nu återstår bara fogning, några smålister här och där och lite fix runt fönstret. Det sista blir fixat på lördag förmiddag, för även hantverkare behöver ju stanna hemma och vabba ibland. Sen inväntar vi bara den nya fina spisen, som får bli pricken över i och sätta punkt för hela renoveringen. Måtte den nu komma på utlovat datum (7/5) den här gången. Fast i dessa tider får man ju räkna med att leveranstiderna kan bli fördröjda av både Corona, tvärstopp i Suezkanalen och gud-vet-vad. Vi håller iallafall både tummar och tår. 

4 kommentarer:

  1. Att sätta kakel är något som jag gjort många gånger. Jättekul men även lite stressigt. Det ser ut att bli kanonfint. Håller också tummarna för att er spis ska komma. Det skadar väl inte kan jag tro. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har kaklat själv en gång tidigare, och det var kul! Den här gången känns det dock rätt skönt att få lämna över jobbet till någon annan. :-)

      Radera
  2. Jag hoppas att du kommer visa mer om det där skafferiet? som man ser lite av till vänster i bilden. Är väldigt nyfiken på det :-)
    Håller tummarna för att spisen kommer!

    SvaraRadera
  3. Utsidan visade jag lite mer av häromdagen, men jag ska ta några bilder av insidan också, när vi har flyttat in ordentligt. :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!