fredag 16 april 2021

Oscar II och jag

Nu när gröna rummet äntligen går att använda igen, så gör jag matbordet här inne till mitt jobba-hemifrån-kontor om dagarna. Om jag sitter med ryggen mot fönstret, kan jag dessutom sitta och titta in i mitt nya fina kök. Tänk så förträffligt, hihi! Jag har sällskap av Oscar II, som håller koll på mig från sin guldram på väggen. Han är inte så talför precis, men får duga som arbetskollega i brist på andra. Fast själv tror han nog mest att han är arbetsledare. Idag har vi haft extra fint sällskap av den utslagna Coral Charm-pionen. 


Nu är det fredag igen, och jag har stämplat ut för den här arbetsveckan. Ikväll firar vi makens födelsedag med ett bastubad och en god bit mat. Om vi lyckas koppla på strömmen i köket igen, vill säga. Annars går det ju bra med kebabrulle också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!