onsdag 19 maj 2021

Julklapp i maj

Idag var jag på min arbetsplats för första gången på flera veckor. Det slog mig att kommunens julklapp låg kvar oanvänd längst ner i min arbetsväska: Värdecheckar för 800 kronor att stötta de lokala butikerna med under coronapandemin. Så frikostiga julklappar brukar vi inte få, så det var ju onekligen läge att passa på att köpa något riktigt fint. Utgångsdatumet på checkarna var dessutom den 31 maj, så jag körde raka vägen till VäxtMästaren på vägen hem och köpte ett jättefint fågelbad på fot i natursten, som jag kikade på redan i somras. Det var väl en julklapp som heter duga. Och tänk, jag fick en hel krona över i växel. 


Att jag inte köpte med mig en enda planta tycker jag själv var ganska förvånande. Ja, rentav beundransvärt faktiskt. Och då ska ni veta att jag klämde på både det ena och det andra. Bland annat smörbollar av sorten 'Cheddar', som var helt bedårande och väckte stort ha-begär, men det kändes onekligen lite motigt att behöva anlägga en hel damm för att skapa rätt habitat för dem. Blir 2021 säsongen då jag faktiskt skärper mig och planerar mina växtinköp lite bättre? Nej, det tror jag nog ändå inte, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!