torsdag 22 juli 2021

Rörbäckens trädgård

Jag hade ärende in till stan (Kristianstad) på förmiddagen idag, och när det var avklarat gjorde jag något som jag har velat göra länge: Jag körde till Rinkaby (mellan Kristianstad och Åhus) och besökte Rörbäckens Trädgård. Det är en jättemysig liten trädgårdsbutik med fik, som jag har följt länge på Instagram. I verkligheten var det lika charmigt som på bild, med mysiga miljöer både inne och ute, höns som bor i en husvagn och mängder av fina växter och saker att titta på. Väl värt ett besök, alltså. 

Jag har lite köpstopp på växter för tillfället, för det är så himla torrt i marken att det känns onödigt att ens försöka plantera någonting. Däremot köpte jag fyra sådana där rostiga skyltar som man ska hänga i ett armeringsnät. Jag valde budskapen "Sommar", "Höst", "Vinter" och "Vår", men nu när jag ser fotot undrar jag ju naturligtvis hur jag kunde missa den med texten "Grönt är skönt". Jag får kanske åka tillbaka en annan dag, hihi!


För övrigt är målning av fönster och lister i köket helt klart nu. Som pricken över i var jag duktig och fållade upp gardinerna, som tidigare bara var avklippta. Att baxa fram symaskinen i värmen kändes lite som överkurs. Vi brukar dessutom inte riktigt vara kompisar de gånger vi har med varandra att göra. Istället testade jag sådana där fållband som man stryker på, och attans vad smidigt det var. Från och med nu finner jag ingen anledning att fålla gardiner på något annat sätt. Fast jag byter ju inte så ofta...

1 kommentar:

  1. Vilka fina skyltar. Jag skulle valt den med andas på tror jag. Fållband är fina grejer det. Kram Pia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!